Lista bloguri/Schimb de link-uri

Opinia Fagaraseana

AVERTISMENT: Acest blog este un pamflet! Inainte de a naviga pe site va rugam sa cititi regulile expuse in DISCLAIMER.

miercuri, 15 ianuarie 2014

Scoala, dascalii si geniul poeziei - Mihai Eminescu

In viata mea de elev am intalnit trei tipuri de dascali. Pe unii i-am respectat si admirat pentru profesionalismul lor, daruirea si pasiunea cu care se dedicau meseriei. Altii mi-au impus doar teama constructiva de a invata la materia lor. Iar ceilalti, niste nulitati cu ifose de profoseor, fara vocatie si dragoste pentru meseria pe care o practicau.

I-am catalogat astfel dupa profesionalismul si calitatea umana de care au dat dovada. Nu pentru notele, laudele sau criticile pimite. In acele vremuri dascalii ne sfatuiau sa invatam, ca pentru noi invatam, nu pentru note. Tocmai aceasta povata nu o mai primesc elevii din ziua de astazi. nici de la dascali, dar nici de la parinti. Din pacate, in zilele noastre este o competitie acerba in a vana notele. Copiii ar trebui sa învete cu placere si din dorinta de cunoastere.

Cu 164 de ani in urma, la mijloc de Capricorn, vedea lumina zilei un copil cu o memorie fenomenala, dar care era incapabil sa invete "pe de rost" sau sa retina tabla inmultirii. Pentru el, care pur si simplu nu putea sa priceapa matematica, ce esec rasunator si total ar fi fost sistemul de invatamant din zilele noastre..
Ei bine, copilul acesta este Mihai Eminescu. Geniul literaturii romane de la a carui nastere se implinesc astazi 164 de ani.

Geniile nu se fac. Se nasc. Oamenii de rand traiesc in ”cerc”, guvernati de noroc, de hazard: ”Trăind in cercul vostru stramt/ Norocul va petrece/ Ci eu in lumea mea ma simt/ Nemuritor si rece”. Finalul poemului nu comunica dispret si nici aroganta, ci un adevar obiectiv in ceea ce priveste cunoasterea universului si a mersului lumii.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...