Lista bloguri/Schimb de link-uri

Opinia Fagaraseana

AVERTISMENT: Acest blog este un pamflet! Inainte de a naviga pe site va rugam sa cititi regulile expuse in DISCLAIMER.

vineri, 1 februarie 2013

Nesupunerea civica - dezacord fara violenta contra legilor proaste

Ce inseamna nesupunere civica ?

"Nesupunerea civică este un act democratic ce reprezintă, mai ales, acea acțiune înfăptuită cu intenție, publică și fără violentă, dar nelegală, care are ca scop schimbarea politicii autorităților publice, în baza unei viziuni a moralității și a dreptății considerată ca fiind in interesul public. Din toate aceste motive enumerate, nesupunerea civică este o forma de manifestare democratică."

Cu alte cuvinte, nu te arunci in Olt daca asa iti spune legiuitorul ( fie el guvern sau primarele si consilerii lui ) , ceea ce inseamna ca NU TE POATE OBLIGA NIMENI SA TE SUPUI UNOR LEGI PROASTE. Exemplific doar ordinul abuziv al "taxei pe tevile din apartament"  plus alte taxe si biruri nefondate despre care am mai scris( taxa pe apa de ploaie, pe aer respirat si tra la la) si nu fac obiectul acestui articol.

"Nesupunerea civilă este refuzul activ de a te supune anumitor legi, norme, şi hotărâri date de un guvern ce prejudiciază o cauza dreaptă, drepturi și libertăți fundamentale ale cetățenilor."

Nesupunerea civica ramane in continuare una dintre modalitatile cele mai bune de sesizare a institutiilor publice asupra problemelor pe care cetatenii le considera de maxima importanta. O forma de a atrage atentia   si chiar de a-i responsabiliza pe cei  care ne incalca drepturile cu buna stiinta si ne impun biruri nejustificate sau legi eronate, ramane protestul si implicit refuzul populatiei de a se supune legilor proaste, refuzul de a plati taxe si biruri nejustificate, etc.

Dupa parerea mea, cel mai eficient mod de a atrage atentia asupra unei probleme, sau chiar de a o eradica, ramane arta scrisului , gen pamflet umoristic. Cititorii fideli ai acestui blog stiu ca i-am 'persiflat' din  condei pe toti cei care au calcat pe bec, i-am tras la raspundere si chiar au batut in retragere. Nu imi arog nici macar o singura victorie, dar fagarasenii stiu ca i-am infierat prin satira pe cei din cuibul rosu si i-am tras astfel la raspundere in fata opiniei publice fagarasene.

Taina:
Doar uniti suntem puternici si putem face schimbari sociale si chiar politice majoare. Prin actiunea acestui blog am reusit sa-i ironizez pe mai marii vremii din urbea noastra, sa le limitez actiunile si sa-i tin cat de cat in frau, sa atrag atentia asupra lor si mai ales asupra faptelor marsave. Astfel ca, sub lumina reflectoarelor pe care l-am atintit asupra lor si a ochiului meu vigilent din umbra, le-am stopat o mare parte din demersurile ilegale.

3 comentarii :

  1. Do you have any video of that? I'd want to find out some additional information.

    Also visit my web-site: jocuri monopoly online

    RăspundețiȘtergere
  2. Its not my first time to go to see this website, i am browsing this web site dailly and get nice data from
    here every day.

    Here is my blog post - Juegos Gratis

    RăspundețiȘtergere
  3. WOW just what I was looking for. Came here by searching for brothers and sisters

    My page: jocuri cu masini

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...