Lista bloguri/Schimb de link-uri

Opinia Fagaraseana

AVERTISMENT: Acest blog este un pamflet! Inainte de a naviga pe site va rugam sa cititi regulile expuse in DISCLAIMER.

marți, 25 septembrie 2012

Comunicarea si ticurile verbale

Exista oameni care transmit interlocutorului ceva important prin ceea ce spun, dar si oameni care vorbesc doar de dragul de-a insira cuvinte, crezandu-se mari oratori.Am ajuns la concluzia ca oamenilor le place mult sa vorbeasca, uneori apeland si la gesturi doar sa fie mai convingatori. In aceasta categorie intra si utilizatorii de ticuri verbale, interminabile si enervante. Fiecare avem ticuri verbale mai mult sau mai putin enervante. Ticuri la moda, ticuri nervoase, ticuri enervante, ticuri inconstiente, ticuri constiente.

 O sa redau cateva ticuri verbale utilizate in mod frecvent de catre marea masa de oratori(palavragii) :

 "Vreau sa-ti zic" ..ca era multa lume. "Vreau sa-ti spun" ..ca nu barfesc, dar, si urmeaza o intreaga serie de cuvinte fara noima.

 "Decat" o punga de seminta. Am luat " decat" niste morcovi "dá pá" piata sau etc si tra la la( decat este folosit in mod abuziv in defavoarea lui DOAR).

 Piesa de rezistenta este cand cineva foloseste mai mereu cuvantul "intelegi", de parca ai fi retard si ti-ar explica schema unei bombe nucleare, "intelegi" ? Ceva de genul: m-am prezentat la birou, intelegi?...si nu era nimeni acolo, intelegi?...asa ca am plecat, intelegi ? Da mah, boule, inteleg! Ca nu-s retard!

 Mai urmeaza si "auzi" spus tot la cateva cuvinte. "Auzi", tie iti plac macaroanele cu branza? "Auzi", dar cati ani are tipul ala? Da, aud din nastere si nu trebuie sa ma tot intrebi din 3 in 3 minute, ca nu-s surd!

 "Fii atent" la ce-ti spun eu ca am dreptate. Chiar "ai sa razi" cand o sa sa-ti spun ... asa ca " fii atent" cum am facut eu.. Mai nenica, ti-am lasat impresia ca ma uit in alta parte si nu-ti acord atentie, de ma tot atentionezi ? Dar mor de ras la ticurile tale.

"Ma lasi" cu textele astea ? "Ma lasi, daca e"? Cum sa te las, insarcinata sau cu ocii in ploaie,"daca e" ?

"Sincer sa fiu" mai folosesc si eu expresii- ticuri. Cum adica "sincer" ? Dar pana acum, ce-ai facut ? Sa inteleg ca m-ai mintit? "Sincer sa fiu", prefer sa ma minti frumos,in cazul in care nu poti oferi o poveste plauzibila, SINCERA!

Taina: 
Sper ca n-am ofensat sau persiflat pe nimeni!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...