Lista bloguri/Schimb de link-uri

Opinia Fagaraseana

AVERTISMENT: Acest blog este un pamflet! Inainte de a naviga pe site va rugam sa cititi regulile expuse in DISCLAIMER.

sâmbătă, 15 septembrie 2012

Clientul nostru, stapanul nostru...doar in occident!

Aceasta sintagma este mai degraba o regula nescrisa practicata in lumea civilizata, acolo unde comerciantii adevarati isi trateaza clientul cu toata atentia cuvenita. De ce spun asta ? Simplu ! In occident am fost mereu tratat cu zambetul pe buze, pe cand la noi, vai si amar. Se pare ca vanzatorul / chelnerul sau functionarul de la ghiseu, se simte jignit de aceasta regula de aur, sau si mai rau, chiar isi inchipuie ca sintagma aceasta il pune in postura de sclav...

 Altfel, nu-mi pot explica acreala cu care esti intampinat de fiecare data cand mergi la magazin sau restaurant. Sunt convins ca acele cursuri de pe vremuri care pregateau oamenii chiar si pentru aceasta banala meserie de a vinde, nu mai exista sau sunt facute doar de mantuiala, caci sunt oferite gratis de catre 'Fortele de munca'. Deh, meteahna grea a comunismului si-a lasat amprenta, vremurile in care vanzatorii si chelnerii aveau putere deplina asupra clientului, deoarece aveau acces la mancare se pare ca s-au transmis si celor din ziua de astazi. Cozile la mancare , unde oamenii se inghesuiau ca vitele erau la ordinea zilei, iar lucratorii din comert aveau statutul ilegitim de semizei.

O sa ilustrez cateva din cazurile neplacute intalnite in magazinele si restaurantele din municipiul nostru. 

1. Intru in magazin sau restaurant, spun " Buna ziua " si fie :

a) Nu-mi raspunde nimeni, caci vanzatoarea se afla intr-o discutie cu o alta vanzatoare sau chelnarita are de strans ceva de la o alta masa si nu are timp sa raspunda la salut( in cazul in care se afla in sala de mese si nu esti nevoit sa astepti 20 de minute..)

b) Mi se raspunde la salut, dar sunt imediat asaltat cu o sumedenie de intrebari din seria : cu ce va putem ajuta ? Nici n-ai apucat sa vezi ce marfa este expusa sau sa primesti meniul si deja esti agasat cu tot felul de produse pe care incearca sa ti le bage pe gat vanzatorul sau chelnerul respectiv. Daca incerci sa scapi in magazin de agasanta vanzatoare cu clasicul : ma uitam, esti privit de parca ai cere ceva pe gratis. La restaurant, esti luat la interogatoriu ca la o ancheta criminalistica.

2. Ai gasit ceva ce ai vrea sa cumperi şi : 

a) O intrebi pe vanzatoare despre acel produs, dar descoperi cu uimire ca habar n-are desi te asigura ca este foarte bun.

b) Ceri chelneritei o anumita bautura, dar iti raspunde ca nu mai are decat un anumit fel de bautura( cea pe care trebuie sa o vanda ca a ramas pe stoc), apoi ceri un anumit fel de mancare dar esti instiintat caci nici asta nu se mai gaseste la bucatarie, faci o alta alegere, dar nici felul asta de mancare nu poate fi preparat astazi, de-ti vine sa te ridici si sa pleci la alt restaurant. Intrebarea fireasca ar fi : ce mama zmeului aveti de baut si de mancat? ( Cireasa de pe tort : mancarea a fost rece si aproape cruda, iar cand am reclamat acest fapt mi s-a luat portia, a fost reincalzita ...dar aceeasi ).

3. N-ai gasit nimic, dai sa pleci si : 

a) spui “La revedere” dar nu-ti raspunde nimeni, caci  vanzătorul/ chelnerul e vadit deranjat de faptul ca n-ai cumparat/comandat nimic.

b) vanzatorul sau chelnerul e fericit ca a scapat de tine si are timp de o tigara si o discutie pe mobil cu partenerul...

N-o sa uit niciodata cum am fost tratat la un restaurant din judetul nostru, un restaurant manageriat de straini. Pe scurt, macarea comandata de partenera mea n-a fost foarte bine facuta( carnea era cam in sange). I-am atras atentia chelnerului, care imediat a luat farfuria, i-a aratat-o bucatarului, iar in cel mai scurt timp am primit o alta portie de mancare( nu aceeasi bucata de carne ca in municipiul nostru). Au urmat scuzele de rigoare si spre surprinderea mea, am fost intrebat daca dorim desert. Desi nu ne mai doream, am fost informati ca vinul consumat si un platou cu diverse prajituri sunt din partea casei, datorita micului incident petrecut. Ei, asta da tratament in concordanta cu sintagma : Clientul nostru, stapanul nostru..

Taina:
Sunt pe deplin convins ca si vanzatorii/chelnerii au nemultumirile lor legate de clienti, unele pe buna dreptate, dar cel mai adesea sunt suparati pe unul si se razbuna pe altul. Cine-i urmatorul ?
 

  

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...